Harlem Nocturne

dimarts, 12 d’octubre del 2010

Caprici


Avui em permeto un caprici felí. No és un secret la meva passió per aquestes belles i enigmàtiques criatures.

N'hem parlat força en aquest bloc i tots els negrots tenim molt clar la seva vinculació amb el món del misteri i del terror. Aquesta tarda, remenant una col·lecció de frases sobre gats -que tinc guardades com un tresor-, me n'he adonat que n'hi ha moltes que procedeixen d'escriptors.

Si no us importa, tot seguit en transcriuré algunes que, d'una manera o d'una altra, tenen relació amb la ficció literària de la negror. Jo les trobo molt boniques. Desitjo que el meu caprici personal també us agradi a vosaltres, negrots.


M'agradaria que la meva escriptura fos tan misteriosa com un gat (Edgar Allan Poe)



Si algú vol ser novel·lista psicològic i escriure sobre els éssers humans, el millor que pot fer és conviure amb un parell de gats (Aldous Huxley)



Els gats són misteriosos. Per la seva ment passa molt més del que mai no ens podrem imaginar (Walter Scott)


Prefereixo els gats que no els gossos perquè no hi ha gats policia (Jean Cocteau)


16 comentaris:

Mireia Mora ha dit...

jajaja! la última frase m'ha encantat!!! perquè no hi ha gats polícia...

mira que bé, començar així el dia!! amb frases gatunes i que fan riure...

avui la tardor ja s'ha instal·lat a casa nostra, eh? molt de la negror també això...

mua!

Anna Maria Villalonga ha dit...

Hahahha. Me n'alegro que t'agradin. Com que no hi ha gats policia, hi ha gats lladres. Hahahahah. No diràs que no és guapo el gat lladre.
Muà

mercè trias ha dit...

jo tinc una amiga que en tè 4 de peluts, i son de filmaciò.. quan prepara un dinaret per les col-legues has d'estar ben a la guaït, pernil, pollastre.. peix... etc.
Perque mira que son "educats" però al-hora del tiberi!! La Roxi deu ser vegetariana com jo, perque es pot menjar l'ensiam i les olives..
ahorem de fer una academia de "guardeplatsdegats".. per ocasions aixi, aquests inclùs es poden posar sota la dutxa!!
i fan un castell de 4 amb "folre" per obrir la porta del despatx..o la que vegin tancada.. que no faràn els gats!!!

Anna Maria Villalonga ha dit...

Són la pera, veritablement. Em tornen boja. Gràcies, Mercè.

Jordi Canals ha dit...

Quan els meus fills eren petits, a casa teníem un gat siamès que li dèiem simplement “mixus”, era un tros de pa, molt mansuet i que feia les delícies de la casa, només tenia la mania d’esgarrapar la porta de sortida que estava coberta de cuir.
Aquí on visc a la vila olímpica hi han molts veïns que tenen gat. Un dia d’estiu estava dormint i vaig deixar caure el braç del costat del llit; de sobte, vaig notar un cos pelut i em vaig despertar sobresaltat, pensant que carai! podria ser allò que tocava amb la mà. Ben espantat, vaig encendre el llum de la tauleta de nit i vaig adonar-me que un gat jeia allí tranquil·lament; havia entrar per la porta del terrat que teníem oberta.
Aprofito l’avinentesa per a dir-te que acabo de llegir Negres tempestes de Teresa Solana: M’he trobat amb un llibre d’escriptura àgil que versa sobre un tema d’actualitat; desenllaç previsible però, que abans d’arribar a la fi, fa un gir inesperat i ben definit. M’ha agradat molt

Maria ha dit...

Em diu la Faluga que els gats estan sobrevalorats. Què sabrà ella!

Anna Maria Villalonga ha dit...

Me n'alegro, Jordi. Jo en breu, si em dones el vistiplau, publicaré la ressenya del teu llibre a EL fil d'Ariadna. Si vols que m'esperi, m'ho dius.
Pel que fa al gatet que va entrar a casa teva, és que són un amor!!!

Anna Maria Villalonga ha dit...

Li dius a la Faluga que, si tan sobrevalorats estan, per què té tanta dèria d'anar-hi al darrere.

Maria ha dit...

Ella, que és sàvia, s'ha llegit el teu comentari, m'ha mirat i ha esbufegat. No gastarà energies per aclarir trivialitats, deu pensar.

Anna Maria Villalonga ha dit...

Prepotent!

judit ha dit...

molt bones les frases, Anna!!

Jordi Canals ha dit...

Tu mateixa Anna.

Gemma C.O. ha dit...

Malgrat que els gats no son el meu animal preferit, he trobat interesants aquestes frases, ja que mai havia prestat atenció a cap comentari especial referent als gats Ara m'hi fixsaré més.Les fotos molt maques.

Anna Maria Villalonga ha dit...

Gràcies, Gemma. La literatura al voltant dels gats és gairebe inacabable. Un munt de grans autors els han dedicat frases, poemes, contes, novel·les. La veritat és qua quan hi entres, el món del gat és fascinant. Els gats són fascinants.
I buscar les fotos m'encanta. M'ho passo pipa.

Unknown ha dit...

Hola, negrots i negrotes!!

Les frases són ben ingenioses i certes, Anna Maria!!

No oblidem, però, que ara ve una mala època pels nostres amics peludets, sobretot pels negres... durant el "Halloween" se'n sacrifiquen molts per fer rituals absurds i macabres.

Però quedem-nos amb la part amable i pensem que en cada gat s'amaga un món misteriós que no arribarem a esbrinar mai!

Petons!!

Shaudin Melgar-Foraster ha dit...

M’encanta aquest article i amb aquestes fotografies tan bones.
Per cert, no sé que en diria Pablo Neruda de la frase de Cocteau. Al seu poema “Oda al gato”, que em sembla magnífic, dels gats en diu “policías de las habitaciones” (entre altres coses).
També m’agrada molt el llibre de poemes “Old Possum’s Book of Practical Cats” d’en T.S. Eliot. L’has llegit? Bé, la literatura n’és plena de referències als gats.
Bona nit.