Harlem Nocturne

divendres, 9 de setembre del 2016

Ian Rankin, desè premi RBA de novel·la




L'autor escocès Ian Rankin va erigir-se ahir, en l'acte festiu habitual, en el desè guanyador del Premi RBA de novel·la, dotat amb 125.000 euros. Amb menys filtracions que en altres edicions, però amb la mateixa filosofia de comercialitat. Val a dir, però, que aquesta vegada els entesos negrots han estat d'acord en la qualitat de la seva obra, que s'inscriu en allò que coneixem com tartan noir (la manera d'anomenar el gènere a terres escoceses).

Personalment, puc opinar poc, perquè només he llegit una de les seves novel·les, Puertas abiertas, que vaig ressenyar aquí ja fa molt de temps.  
L'obra que ha obtingut el guardó es titula Perros salvajes i, pel que he vist en altres llocs, no es traduirà al català. Embolica que fa fort.

En fi. Els qui vam assistir a la festassa, com a mínim,
ens ho vam passar molt bé.

Feliç cap de setmana que comença, negrots.  


1 comentari:

Shaudin Melgar-Foraster ha dit...

Jo vaig llegir fa anys Knots & Crosses, d'Ian Rankin, i en vaig gaudir força.
Ostres, no m'ho puc creure! La noveŀla guardonada no es traduirà al català? No entenc res.