Harlem Nocturne

dilluns, 24 de febrer del 2014

Trobada negra i editorial a la Llibreria Nollegiu






Tot i que no he pogut evitar el retard (tanta feina no pot ser bona), no vull deixar de consignar en aquest espai la trobada que es va produir el passat dia 20 a la Llibreria del Poble Nou Nollegiu. Es tractava d'un mena d'acte que volia cloure informalment la BCNegra i que va vincular (res més oportú) la negror literària amb el vi negre. 

Per això duia un nom ben engrescador: "Una copa de negra". 



La idea era, per damunt de tot, parlar del gènere des del punt de vista de les editorials. Per això s'hi van aplegar la gent d'Alrevés/Crims.cat, MeteoraLlibres del Delicte i Navona. Cada un dels seus representants van poder explicar, enmig d'un clima amical, el seu projecte, les seves idees, els títols que tenen publicats, els plans de futur. Com ja sabeu, posseeixen en comú el fet de ser segells editorials petits integrats per lletraferits curosos i entusiastes. Uns bojos de la literatura  que posen el seu amor pels llibres al servei d'una magnífica tasca. Sort que encara en tenim, d'editors com ells!

Tampoc no vam faltar un grup d'amics incondicionals, alguns dels quals hem publicat amb aquestes editorials. Hi havia en Jordi de Manuel, en Sebastià Bennasar, en Salvador Balcells, l'Albert Gassull, la gent de Laboratori de Lletres, la Maria Rosa Duran Albareda, etc. etc. 

La llibreria Nollegiu, que fa poc que ha obert, està regentada per en Xavier Vidal, un altre lletraferit amb moltes ganes de fer coses. En Xavier s'està bellugant activament per convertir la seva llibreria en un lloc on tothom s'hi senti còmode. Ja us puc garantir que l'espai està muntat amb molt de gust. Convida el visitant a quedar-s'hi -mirant les lleixes, consultant títols o llegint- tota l'estona que faci falta.       
Vam riure, vam fer fotos, vam veure un vinet ben bo i vam comprar llibres. Jo em vaig tornar a firar, com no podia ser d'una altra manera. Tinc un enrenou a la taula d'espera com no us podeu imaginar. Crec que, en algun  moment, els volums que fan cua han arribat a les mans.

Que passeu una bona tarda, negrots.







Demano disculpes per la poca qualitat de les fotos. No sé si té a veure amb la il·luminació tènue del local o amb el meu pols poc ferm. En qualsevol cas, em sap greu.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Les fotos, molt bé, es veu el bon rotllo que hi ha en aquestes trobades i com us ho passeu de bé!
Gràcies pel enllaç Anna, et vaig seguint!
Una abraçada
Tura

Shaudin Melgar-Foraster ha dit...

Em sembla gairebé increïble que es facin tantes trobades de tota mena sobre aquest tema a Catalunya. I em sembla fantàstic!
I tu no te'n perds ni una.
Moltes gràcies! Estic més al dia del que feu allí que no pas al Canadà.

Anna Maria Villalonga ha dit...

Hi ha moviment perquè hi ha molta gent molt activa. I quan s'ha de lluitar per normalitzar tantes coses, cal que sigui així.

Unknown ha dit...

Espero poder anar a una altra trobada en aquesta llibreria, al meu barri de tota la vida!

Petonets!