Harlem Nocturne

diumenge, 31 de gener del 2016

Alícia, de David Oliver Borràs


 
 
Avui us porto un llibre una mica diferent, no se sap si negre amb erotisme o eròtic amb negror. L’ha escrit David Oliver Borràs (Carcaixent, 43 anys) i és una novel·la breu (té només 105 pàgines) publicada per El Petit Editor a finals de 2015.
Al David el vaig conèixer al juny de 2014 a València, quan vaig anar a presentar Elles també maten. Ens ho vam passar molt bé i ell i la seva germana ens van fer d’amfitrions. Aquí hi trobareu una foto on hi som tots dos, juntament amb Núria Cadenes i Esperança Camps, presentant l’antologia a la Llibreria Trenta-cinc formiguetes d’Alzira.
 
 
La lectura d’Alícia és plaent i divertida i gira entorn a diversos personatges i un assassinat. Una mena de puzle narrat a partir de la confluència de diferents veus en primera persona que ens van destapant la trama. No puc revelar res, però jo l’he llegit de pressa i m’ho he passat la mar de bé. A més, al meu entendre té un valor afegit molt important. Està escrit en valencià. Però no en un valencià maquillat i estandarditzat, sinó en un valencià com cal, que contribueix a la normalització.  Ja sabeu que jo sóc molt amant de l’ús literari de les variants geogràfiques de les llengües. Sempre en gaudeixo molt. Per tant, això m’ha encantat.
Enhorabona, David. Que tinguis molta sort amb el llibre. I, sobretot, moltes gràcies.