Harlem Nocturne

divendres, 18 de novembre del 2011

Sakura, de Salvador Iborra. In memoriam.


Suposo que molts de vosaltres ja sabeu que aquest vespre tindrà lloc un acte d'un homenatge al poeta valencià Salvador Iborra (Espai Mallorca, 19 hores), absurdament assassinat el dia 29 de setembre al barri del Raval de Barcelona. El seu amic de l'ànima, Sebastià Bennassar, juntament amb la bona gent de l'Editorial Alrevés, han decidit retre-li també un altre tribut. És per això que han decidit posar a disposició del públic en general de manera gratuïta un enllaç amb el seu relat Sakura, que el Salva va escriure per a l'antologia de relats negres Crims.cat. Jo que el vaig llegir en el seu moment, el considero un text original i ple de personalitat, que mostra clarament la sensibilitat del poeta.


SAKURA, DE SALVADOR IBORRA   
                                           
                                   http://alreveseditorial.com/media/file/libros/98_Adjunto.pdf
(LLEGIR AQUÍ) 


Amb emoció, recordo quan vaig adquirir Crims.cat i vaig llegir la història. Repassant-la, trobo que conté una bellesa gairebé sobrenatural.
Amb ràbia, no puc res més que repetir allò que ja vaig escriure:

14 comentaris:

Hele la Sabatera ha dit...

Quina iniciativa tan bonica ha tingut la gent de l'editorial Alrevés. Recordo quan vaig llegir la noticia de l'assassinat del Salvador, em deia a mi mateixa "no pot ser, fa pocs dies vaig llegir el seu relat Sakura a Crims.cat, el Salvador no pot estar mort"

Anònim ha dit...

Tot un detall per part de l'editorial i del seu amic.

Descansi en pau.

IO

Yves ha dit...

Serà etern, pqè va tenir paraula.
Gràcies Anna.

Anònim ha dit...

Mercè Sanchis.... és una bona pensada i tant de bo i pogués assitir.... les paraules no desapareixen....

ALÍCIA MARSILLACH ha dit...

M'ha deixat sense paraules, especialment el final. Pobre noi!

Unknown ha dit...

Tinc el llibre, que guardo com un tresor.
Felicito l'editorial per aquesta iniciativa.
Segur que allà on sigui el Salvador somriu en comprovar que no serà oblidat.
Una abraçada!

Maria ha dit...

Quina mort més inútil i estúpida. Gràcies per recuperar el conte, Anna.

Pakiba ha dit...

Va ser un homenatge entrayable que moltes vegades feia saltar les llágrimes, Un verdadero plaer haber pogur asistir.

Anònim ha dit...

Morir jove només és per els elegits; un record entranyable per tú, Salvador. Tura.

Anònim ha dit...

UN ASSASSINAT ABSURD, COM TOTS! UNA LLÀSTIMA...

ESTIC SEGURA QUE L'HOMENATGE HA ESTAT UN ÈXIT....


MARTA VALLS

Anna Maria Villalonga ha dit...

Pakiba, dona, si hi eres, per què no et vas identificar? M'hauria agradat saludar-te! Això de no saber ni el nom d'alguns de vosaltres, mmmm, no m'acaba de convèncer.
Una abraçada.

Anònim ha dit...

Patri Cia

Realment una llàstima, aquesta pèrdua prematura.
Sobretot perquè alguns descobrim autors després que hagin marxat.
Molt bona iniciativa, Anna

Shaudin Melgar-Foraster ha dit...

Molt bona iniciativa, la de l’editorial. És una bona manera de recordar-lo, de recordar les seves paraules, com les de “Sakura” que m’acabo d’empassar (impossible deixar la lectura).

Anònim ha dit...

Gràcies per recordar-lo, per mala sort aquesta no és una mort ficticia com totes les de A l´ombra del crim.

Ens queda el seu blog (Una ruta desconeguda) i la seva poesia.



Imma C.