Harlem Nocturne

diumenge, 19 de juny del 2016

No hay hombres lobo en la gran ciudad: un relat meu a la Revista MoonMagazine




En homenatge als dos-cents anys de la mítica reunió a Villa Diodati (Suïssa) durant la qual Lord Byron va proposar als seus convidats (Mary Shelley i el seu marit, Percy Bysshe Shelley, Clare, germanastra de Mary Shelley i parella de Byron i el metge personal d'aquest, John Polidori) que escrivissin un relat de terror, la revista MoonMagazine m'ha convidat a repetir la història. Es tractava sobretot de recordar el gran personatge que va sorgir d'aquesta trobada, el famós Frankenstein que, com un Modern Prometeu, va néixer de la imaginació i la ploma de Mary Shelley. Una fita de la narrativa vuitcentista que obria tot un camí, ja immortal, per al gènere gòtic.   



No cal que us digui la il·lusió que em va fer la proposta. Publicar en aquesta magnífica revista, juntament amb Empar Fernández (també convidada a escriure un relat), per un motiu que em resulta tan proper, que m'agrada tant, ha estat un honor. I també m'agrada molt recuperar la possibilitat de publicar de tant en tant en castellà, llengua que adoro i en la qual sempre he escrit moltíssim. 
La revista MoonMagazine és una revista cultural molt interessant, amb la qual espero continuar col·laborant, i ha creat un esdeveniment espectacular per commemorar els dos-cents anys de la reunió de Villa Diodati. Us recomano entrar i visitar-la. Us escantaran els articles, les fotografies, i espero que els relats.

Aquí us deixo l'enllaç on podreu llegir la meva modesta pero il·lusionada contribució. El seu títol és No hay hombres lobo en la gran ciudad i desitjo que en gaudiu. Si tireu més avall, hi trobareu també el relat d'Empar Fernández, de títol Ictus.

Que tingueu un feliç final de diumenge, negrots.      



6 comentaris:

Shaudin Melgar-Foraster ha dit...

Ja et vaig deixar dos comentaris sobre el teu relat (en llocs diferents i em sembla que l'un no el vas veure). És un relat molt interessant perquè no és la típica història gòtica, sinò que explora d'altres possibilitats (no podia esperar menys de tu), a més de tenir una barreja tragicòmica que m'encanta.

Anna Maria Villalonga ha dit...

No, em sembla que només en vaig veure un. Moltes gràcies, Potato. No vaig tenir la intenció, efectivament, de fer un relat gòtic tòpic. És molt pitjor el real.

Anònim ha dit...

Mejoras en los relatos cortos. Tu Mujer de gris me decepcionó. Quizás se debe a que no era lo que esperaba y no pude terminar de leerla. Demasiado tediosa.

Juan Manuel

Anna Maria Villalonga ha dit...

Bueno, lo siento. Por supuesto, no puedo gustar a todo el mundo. Es evidente que la cosa trepidante no me interesa, me interesa más una narrativa ontológica, de regusto filosófico, que se plantee cosas importantes i interpele al lector. Quien no ha entendido lo que es "La mujer de gris" puede sentir que es tediosa. Quien ha visto todo lo que contiene (la metaliteratura, la desmitificación, los símbolos, los juegos narrativos, la intertextualidad, etc.) ha disfrutado mucho con ella. Por suerte, la mayoría de lectores sí lo ha visto.
No busques acción ni cosas así en mis novelas porque no la vas a encontrar. El género es un pretexto para decir cosas importantes, si no la literatura no sirve de nada.
Gracias.

Anònim ha dit...

Lo siento si te he molestado. Cuando quiero leer temática filosófica y demás, no leo novelas, busco otra clase de literatura. Más contenido profundo y psicológico que no tienen las novelas de Maurizzio de Giovanni, incluso las del propio Camilleri, y ningún tramo de sus novelas jamás se me ha hecho pesado, y hablo de libros de más de 300 páginas. Cosa trepidante...? No se que entiendes tu por cosa trepidante... Resumiendo: No puedo concebir que un libro de menos de doscientas páginas, y el tuyo tiene bastantes menos, se me haga tedioso. Es mi humilde opinión, que seguramente, a juzgar por tu escrito, a tu entender, no debe ser la opinión de alguien muy puesto ni entendido en letras. Que le vamos a hacer, soy de ciencias... Nada, tu sigue soñando que eres la mejor.

Cordialmente.
Juan Manuel

Anna Maria Villalonga ha dit...

Perdona? Yo no me he molestado ni pienso que soy la mejor. Eres la primera persona que considera tediosa la novela. Y estás en tu derecho. Yo no te he contestado mal, solo creo que no entraste en la novela, que eso puede pasar, y no viste lo que tiene. En cualquier caso, lo que tampoco es normal es hablar por primera vez en este espacio que es mi propio blog y decirme eso. En fin, yo soy más cuidadosa con los sentimientos de los demás. Y nunca he hecho lo que tú, pero no pasa nada. Lo entiendo.