Harlem Nocturne

dimecres, 11 de gener del 2012

Exposició a la Biblioteca la Bòbila: pulp fiction a l'espanyola


Negrots, comencen a passar coses. Ja us vaig avisar.

No és cap secret que, en iniciar-se cada nou any, la negror més densa s'apodera de la nostra ciutat. Enguany, en el marc de la BCNegra, la Biblioteca la Bòbila de l'Hospitalet organitza una exposició d'allò més atractiva: La novel·la popular: pulp fiction a l'espanyola.

Serà del 31 de gener al 24 de febrer de 2012. 

Em sembla molt oportú, a banda d'absolutament engrescador, recuperar aquells exemplars de novel·letes que feien les delícies dels nostres avis (i no tan avis) i que podem considerar els inicis populars d'un gènere que a tots ens apassiona.


M'agrada la idea de no renegar dels orígens i, sobretot, de reservar un espai per a una literatura indubtablement comercial i de consum, però que, si més no, va aconseguir que un munt de gent practiqués la lectura i s'ho passés d'allò més bé. 
Personalment, recordo perfectament  les lectures del meu avi (en el seu cas eren les novel·les d'indis i de  cowboys,  com explico aquí; és a dir, l'equivalent  al pulp fiction però en versió western). 
És per això que, en nom del record del meu avi i d'una època que mai més no tornarà, respecto moltíssim aquests vestigis del nostre passat. 
  
Així que, endavant amb la visita a l'exposició, negrots. Jo us asseguro que no me la perdré.

5 comentaris:

ALÍCIA MARSILLACH ha dit...

I jo intentarè no perdre'm-la!

Hele la Sabatera ha dit...

Una meravellosa iniciativa !!!

Shaudin Melgar-Foraster ha dit...

Recordo molt bé l’article que vas escriure sobre el teu avi i les noveŀletes de cowboys i com tu, una nena de trenes gruixudes, les anaves a buscar en el que era pur reciclatge. No em cal ni tornar-lo a llegir perquè em va agradar molt i el recordo d’allò més bé.

Yves ha dit...

A veure si ens escapem i els Bolets anem a veure-la...
gràcies per la info!

Anònim ha dit...

Patri Cia

Gràcies per la info, Anna.
A veure si ens hi podem deixar caure ;)