Harlem Nocturne

dimarts, 18 de desembre del 2012

Dues noves novel·les negres en català: dues noves alegries


Avui, negrots, us vull fer un d'aquells anuncis que m'encanten. En el marc de la col·lecció de novel·la negra en català Crims.cat, de l'Editorial Alrevés, aviat apareixeran dues noves entregues, la número 5 i la número 6. Ambdues han sorgit de l'esmolada ploma de  dos bons escriptors que lluiten per la nostra llengua i per la nostra literatura. Dues persones a les quals admiro i que aprecio molt: Jaume Benavente i Sebastià Bennasar. 
 
Evidentment, no puc desvetllar gaire res, però sí que us vull mostrar les portades i fer-vos algun petit avançament que, de ben segur, us posarà la mel als llavis.
 
D'entrada, els dos títols em semblen molt suggeridors, poètics i prometedors. Ja em direu què en penseu vosaltres.
 
La novel·la de Jaume Benavente s'intitula Lluny d'aquí i l'acció té lloc a Barcelona, al barri d'Horta (la fotografia de la coberta és del carrer de la Font d'en Fargues). Hi trobarem nous personatges: un investigador (en certa manera amateur) experiodista de successos i el seu pare, llibreter del barri. Segons que l'autor ens apunta, és un llibre sobretot d'intriga i suspens on la policia hi té un paper secundari. 
Coneixent la capacitat de Benavente per crear atmosferes, ja puc garantir que pagarà moltíssim la pena. De fet, díficilment puc contenir la meva impaciència.  
 
 
 
La novel·la de Sebastià Bennasar té un títol igualment encisador: El país dels crepuscles. En aquest cas, l'ambientació no és urbana. L'autor parla de "neu, crims, llops, esglésies romàniques i l'aparició del comissari Fuster". La paraula "llops" i la paraula "neu" han desfermat totes les meves passions. En converses amb en Tià, m'ha confirmat que "m'agradarà". I ell em coneix molt bé. Una intriga criminal al nord del país, a les muntanyes, amb uns animals tan magnífics i enigmàtics com els llops... enmig d'un clima hivernal...
 
Ai, que no puc esperar, així de clar.    
 
 
 
 
D'altra banda, crec que el format de coberta de la col·lecció és estèticament perfecte.
En fi, que aquestes dues noves alegries em fan molt feliç. I resto a l'espera... tot desitjant que passin uns quants dies i que el nou any ens arribi juntament amb un país de crepuscles i ben lluny d'aquí...
 
Fins aviat, negrots.  
 

12 comentaris:

Anònim ha dit...

tots dos llibres em fan posar la mel als llavis, però el del Benavente passa al barri d'Horta on va néixer i viure el meu pare i d'ón tinc grans records...

El del Sebartià Bennassar, promet molt bones estones d'intriga... Els espero amb ganes.

Gràcies, Anna Maria


MARTA VALLS

Tià ha dit...

Moooooooltes gràcies!!! Espero que es compleixin els bons desigs.

Pakiba ha dit...

Espero que així molta sort,ja que son dos escritor molt bons.


Que tingueu molt Bones Festes.

Lluís Bosch ha dit...

En fi, toca comprar. Crec que ja sé què llegiré durant aquestes vacances... I després ja ho comentarem.

Unknown ha dit...

I tant!! Més alegries!!
Espero amb impaciència les ressenyes!!
Felicitats per aquests nous títols!
Petons!

Interrobang ha dit...

Doncs haurem d'estar a l'agüait de la seva sortida.
Gràcies!

Shaudin Melgar-Foraster ha dit...

Estic molt contenta amb la notícia! M’ha fet iŀlusió. Endavant i molta sort Jaume i Tià!!!!!!!

ALICIA MARSILLACH ha dit...

Serà qüestió de buscar-los!

Anònim ha dit...

Apuntades a la llista, precioses les portades ! Ets un crack Anna, m'encanta com escrius i la passió que encomanes, gràcies i bona nit! Tura

Anna Maria V. ha dit...

Negrots, per festes no els tindreu encara. Arribaran al gener, però passat festes.

Lluís Bosch ha dit...

Doncs no res, paciència...

Anònim ha dit...

Gràcies per la recomanació, i molta sort al Tià i el Jaume !!!

Carme Luis