Harlem Nocturne

divendres, 28 de març del 2014

Presentació de "Dibuix a les fosques", de Jaume Benavente




Ahir a la tarda, a la recent recuperada Llibreria Ona (ara instal·lada al carrer Gran de Gràcia), vam tenir el plaer d'assistir a una enriquidora i agradable trobada negra: la presentació de la novel·la Dibuix a les fosques, del barceloní Jaume Benavente. Com molts ja sabeu, es tracta de la segona entrega de les aventures de la policia holandesa Marja BatelaarNo cal dir que  els seguidors de la Marja feia temps que l'esperàvem amb impaciència  i que, per tant, ara ens sentim d'allò més contents. Per si algú vol recordar el primer lliurament, aquí us deixo la ressenya que vaig escriure. El títol del llibre era El quadern de Nicolaas Kleen.  
Acompanyats per la presència sempre càlida de Jordi Fernando i Maria Dolors Sàrries (els editors de Meteora: molt bona gent), una sèrie d'incondicionals no ens vam voler perdre l'esdeveniment. El mestre de cerimònies en aquesta ocasió (com en tantes altres!) va ser en Sebastià Bennasar, simpàtic i ocurrent com de costum. Podeu deduir que tot quedava a casa, tot era entranyable i acollidor. Una tarda bonica, amb un Jaume Benavente exultant, més rialler que mai, molt feliç de veure de nou la seva estimada Marja voltant per aquests mons de Déu.
Com que ens sentíem molt a gust, l'estona es va escolar inadvertidament. El cert és que vam sortir prou tard, perquè el torn de paraula del públic també va ser llarg i productiu. Vam poder comentar força coses. No només de la novel·la en qüestió, sinó també de tot el corpus benaventià, del significat que ell atorga a la seva escriptura, de la complaença que sent en la seva pròpia (i magnífica) intertextualitat...
En fi. No m'allargo més perquè això només és una crònica. Quan llegeixi la novel·la, que serà de seguida perquè no puc suportar l'espera, us prometo una acurada ressenya.
Mentrestant, us deixo amb les fotos. Novel·la negra catalana de qualitat, negrots. Recordeu aquest títol, que s'acosta Sant Jordi.










6 comentaris:

Jordi Canals ha dit...

Agraeixo la ressenya com sempre i m’anoto el títol. Bon cap de setmana. Una abraçada!!!

Unknown ha dit...

El primer no el vaig llegir, potser serà hora, per Sant Jordi, comprar els dos; esperem la ressenya, gràcies Anna, per tot!

Gemma ha dit...

Va ser una bona i entretinguda presentació. El primer llibre no l'he llegit, el segon el vaig comprar ahir, a veure com serà !! M'han dit meravelles de l'escriptor.

Anna Maria Villalonga ha dit...

A tots us recordo que si voleu saber més coses de Jaume Benavente hi trobareu una entrevista en profunditat dins del meu llibre "Les veus del crim".

Unknown ha dit...

Ja es veu que va ser una tarda molt agradable! Felicitats pel Jaume! Una abraçada!

Shaudin Melgar-Foraster ha dit...

Quantes coses interessants a les que no puc assistir amb això de ser tan lluny. M'hauria encantat ser a la presentació de la segona noveŀla de la Marja Batelaar. Quan, fa molt temps, vas fer la ressenya de "El quadern de Nicolas Kleen" de seguida em va cridar l'atenció aquesta noveŀla. Me la vaig apuntar amb tinta vermella y més tard vaig aconseguir llegir-la. Em va encantar y vaig pensar que el personatge de la Marja no es podia desaprofitar, havia d'aparèixer en una altra noveŀla. En Jaume em va dir que ja l'havia escrit. Tot i que hem hagut d'esperar força, ja la tenim! Ara que he llegit "El quadern..." i "Diari de Porto" (on en certa manera també trobem la Marja), espero amb candeletes tenir a les mans "Dibuix a les fosques".