Harlem Nocturne

divendres, 28 de setembre del 2018

La meva novel·la "La dona de gris" traduida a l'italià: Arriba "La donna in grigio"





Avui comparteixo amb tots vosaltres, amb una alegria immensa, el fet que la meva novel·la La dona de gris ha estat traduïda a l'italià i en unes setmanes es trobarà a les llibreries. 

Com us podeu imaginar, qualsevol autor se sent molt realitzat i reconegut quan les seves obres susciten prou interès per ser traduïdes a altres llengües. Jo ja em vaig sentir molt feliç quan, en el seu moment, l'Editorial Navona va mostrar-se entusiasmada de publicar-me en castellà, tant La mujer de gris com La sonrisa de Darwin. Ja era una cosa que no passa sovint quan ets un autor en llengua catalana. 

Ara la meva dona de gris ha fet un pas més enllà i podrà ser coneguda pels lectors italians. M'ha costat molt mantenir el secret durant el període de gestació del projecte, però avui ja es pot dir amb total llibertat i jo salto d'alegria.

L'artífex total d'aquesta meravella ha estat la traductora Laura Mongiardo, que va quedar encantada amb la novel·la i que no ha parat fins aconseguir el suport d'una editorial. Jo no tinc paraules per agrair la seva tasca i el seu interès a prova de bomba, tota la feina que ha fet i tota l'estima que m'ha demostrat. És d'aquells regals que et fa la vida i que mai, mai, pots agrair com es mereix. 

D'altra banda, també estic molt contenta amb l'editor Davide Indalezio, d'Edizioni della Goccia, una petita, activa i moderna editorial del nord d'Itàlia, de Casale Monferrato, que s'ha bolcat en la publicació del llibre. 

El pròxim dia 10 de novembre presentarem La donna in grigio a la ciutat de Pisa, en una Fira literària de la qual ja us en parlaré quan s'acosti el moment. 

Avui només volia avançar-vos la notícia i mostrar-vos la preciosa portada que tindrà la novel·la. Us agrada? 

Estic molt feliç, negrots! I, amb modèstia, penso que cada vegada que un llibre en català acaba sortint a l'exterior, en una altra llengua, ens trobem davant d'un petit miracle que és un èxit col·lectiu, un èxit de tots.  

M'encanta compartir-ho amb vosaltres, negrots. Que passeu molt bon dia!

  

4 comentaris:

EN CLAU DE NEGRE ha dit...

L’enhorabona, Anna Maria! És una gran, gran notícia! La coberta és magnífica. La novel.la i tu us mereixeu tot plegat! 👏👏👏😘

kweilan ha dit...

Enhorabona!!! M'encanta la coberta!!!

Shaudin Melgar-Foraster ha dit...

Que contenta em fa aquesta notícia! Felicitats, Potatito!!!
Recordo que fa temps, un o dos anys, potser, ens havies explicat en aquest bloc que una traductora italiana volia que es publiqués “La dona de gris” en italià. Suposo que era la mateixa persona, Laura Mongiardo. I ho ha aconseguit!
Tens tota la raó, quan un llibre en català es publica en una altre país traduït és un èxit per a la nostra llengua i per a tots nosaltres.
M’agrada molt la coberta. Fa que el llibre cridi l’atenció per llegir-lo.
Quina alegria tot plegat!

Unknown ha dit...

Molt contenta Anna!!
T'ho mereixes pel bon treball fet, felicitats!!