Harlem Nocturne

dimarts, 18 de juliol del 2017

David Llorente guanya el Dashiell Hammett 2017 amb l'obra "Madrid: frontera"





Sé que arribo una mica tard, perquè estava de viatge quan es va produir la notícia, però no puc deixar de publicar en aquest blog que l'admirat David Llorente ha estat guardonat enguany amb el Premi Dashiell Hammett de novel·la que atorga la Semana Negra de Gijón. L'obra premiada és Madrid: frontera, publicada per l'Editorial Alrevés. 

He de reconèixer que no he llegit encara la novel·la (la meva cua d'espera és immensa), però sí que vaig llegir Te quiero porque me das de comer. Em va semblar, sobretot, un brutal reflex de la societat que vivim, amb l'afegitó d'un gran talent per a l'experimentació narrativa. 

Des que vaig escriure aquella ressenya he tingut oportunitat de conèixer una mica més Llorente. En persona, per desgràcia, ens va unir el sepeli del nostre estimat amic Josep Forment, el seu editor. Per les xarxes, no cal dir-ho. També he llegit alguns dels seus articles, que sempre m'han semblat d'una claredat meridiana i d'una enorme agudesa. Per damunt de tot, abrigo la convicció que David Llorente és una persona amb el cap molt ben moblat, sense pèls a la llengua, decidit i valent. 

Que Madrid: frontera sigui una distopia i que, per tant, representi un "negre" allunyat del cànon i innovador, no cal dir que m'entusiasma. Que l'hagin premiat a Gijón, també. El negre s'ha de moure, s'ha de sacsejar, i David Llorente ho fa.

Bien por ti.