Harlem Nocturne

dissabte, 19 de desembre de 2015

Rehenes: los escritores negros capturados por Laura Muñoz


 


La fotògrafa madrilenya Laura Muñoz acaba de publicar Rehenes, un personal exercici on jo també hi sóc. I me'n sento ben honorada. Uns quants autors de novel·la negra (Andreu Martín, Empar Fernández, Carlos Salem, Carlos Zanón o Alexis Ravelo, entre d'altres) captats per una franctiradora que no ha tingut pietat. Pel que fa a mi, estic segura que ha triat amb total premeditació, d'entre totes les fotos que em va fer, una on no aparec rient. Volia mostrar-me d'una altra manera, i ho ha fet. He de confessar que no sé si em sento jo, però evidentment també ho sóc. 
 
Com apunta Juan Carlos Galindo:
 
Cuando pasen las páginas de este libro no verán rostros de un selecto grupo de lo mejor de la novela negra contemporánea. Estarán viendo almas al descubierto, algo más que miradas temerosas, gestos desafiantes o sonrisas amistosas. Y se creerán que el autor en cuestión, con más o menos ego, está posando y alguna vez puede que sea así. Lo que probablemente no saben es que la francotiradora que está detrás de la cámara les conoce, ha viajado con ellos, ha bebido con ellos, ha llorado con algunos y se ha reído con otros, seguro que también se ha enfadado con varios. Y ahí es dónde está la clave, porque Laura traiciona al escritor y enseña más de lo que le gustaría, convierte al modelo en víctima y al espectador en voyeur. Y luego remata la radiografía con textos sincopados y llenos de algo extraño, oscuramente poético. Lean entre líneas, no se dejen llevar por la primera impresión.
  
Tot plegat és molt suggeridor, molt engrescador.
 
Muchas gracias, Laura. Por contar conmigo. Y por retenerme en tu club de Rehenes con gente que admiro tanto. Un incomparable regalo de Navidad. 
 
 
   
 

Navona Negra, Navona Editorial, 2015, pàgines 68

5 comentaris:

Àngels Freixa ha dit...

M'encantaria aquest llibre, el buscaré. Gràcies, Anna!

Anònim ha dit...

A la carta als Reis!

Gràcies Anna Maria. Una abraçada


Marta Valls

Jofre Pervez ha dit...

Wow...que bonic!!!!! A la llista ! Moltes gràcies Anna !

Shaudin Melgar-Foraster ha dit...

Intrigant, interessant, i em sembla que també inteŀligent.
Oi que ja en vas parlar fa temps, al facebook? O ho he somiat?

Teresa ha dit...

Oh, m'encanta!! Sens dubte a la llista va!! Gràcies!!